ایران آباد

داستان های من و خرید کالای ملی!

ایران آباد

داستان های من و خرید کالای ملی!

بانوی ایرانی سه چهار سالی هست که تلاش برای خرید کالای ایرانی و ملی را شروع کرده...با ما در این راه سخت٬ اما شیرین همراه باشید!

*****

طبیعتا اینجا مکان ثبت خریدهای ایرانی ماست پس اینطور تصور نشه که ما دائم در حال خرید هستیم:) بانوی ایرانی و آقای همسر زندگی متوسط و تا اونجا که ممکن باشه بدون اسراف و تجملات رو دوست دارند، پس همینطور هم زندگی می کنند.

*****

سه تا فرزند هم داریم:
آقاپسر که نزدیک نه سالشه
گل پسر که نزدیک سه سالشه
و نی نی توراهی که انشاءالله مرداد ماه بدنیا میاد...

آخرین مطالب

ایران و خودکفایی در زمینه دارو

جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۵۸ ق.ظ

بر خلاف دوتای قبلی این بار دوره بارداری بسیار سختی رو تجربه کردم تا حدی که هنوز هم از نظر روحی و جسمی به شرایط نرمال برنگشتم.


حدود هفت ماهگی بارداری بود که آزمایشات نشون داد ذخیره آهنم به صفر رسیده و به یک متخصص خون ارجاع داده شدم.


دوازده آمپول ونوفر که سه تا سه تا باید داخل سرم تزریق میشدن نسخه ای بود که ایشون برام تجویز کرد.


ونوفرها رو که دیدم از روی بارکدشون متوجه شدم تولید کشور سوئیس هستند. متأسف شدم و آرزو کردم کشور عزیزمون در زمینه دارو هم به خودکفایی کامل برسه.


الحمدلله کشور ما در زمینه تولید دارو پیشرفت های فوق العاده ای داشته اما هنوز تا هدف نهایی راه زیادی هست.


**********


«ت*ک*م*ل*ه»

متأسفانه کم نیستند پزشکانی که باوجود داروی ایرانی، مشابه خارجیش رو به مریض هاشون سفارش می کنن. 


برادرم به سفارش دکتر بخاطر مشکل دختر کوچولوش از داروی زادیتن(که خارجی هستش) استفاده می کرد که کمیاب بود و این اواخر نایاب شد. ناچار از مشابه داخلیش به نام کتوتیفن استفاده کرد. خیلی از ایرانیش راضی تر بود. می گفت نوع خارجی رو که دخترم میخورد همیشه در طول روز یک اعصاب خردی داشت اما الحمدلله نوع ایرانیش با همون اثر مثبت، دیگه اون اعصاب خردی رو هم برای بچه نداره.


تولید ملی


نظرات  (۱)

۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۵:۴۹ رنگ خدایے . . .
الحمدلله علی کل حال
پاسخ:
الحمدلله رب العالمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی