ایران آباد

داستان های من و خرید کالای ملی!

ایران آباد

داستان های من و خرید کالای ملی!

بانوی ایرانی سه چهار سالی هست که تلاش برای خرید کالای ایرانی و ملی را شروع کرده...با ما در این راه سخت٬ اما شیرین همراه باشید!

*****

طبیعتا اینجا مکان ثبت خریدهای ایرانی ماست پس اینطور تصور نشه که ما دائم در حال خرید هستیم:) بانوی ایرانی و آقای همسر زندگی متوسط و تا اونجا که ممکن باشه بدون اسراف و تجملات رو دوست دارند، پس همینطور هم زندگی می کنند.

*****

سه تا فرزند هم داریم:
آقاپسر که نزدیک نه سالشه
گل پسر که نزدیک سه سالشه
و نی نی توراهی که انشاءالله مرداد ماه بدنیا میاد...

آخرین مطالب

راستشو بگو!

پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۲۰ ق.ظ

وارد مغازه شدم. 


برای نی نی توراهی جوراب میخواستم. 


یک نوع جوراب داشت که عروسک های کوچولوی قشنگی روش داشت . نگاه کردم.


نوشته بود «ساخت ایران». 


اما رنگش طوسی بود که دوست نداشتم بعدم عروسکش روی ساق پا بود که معمولا دیده نمیشه.من میخواستم روی پا باشه. 


نگاه کردم دیدم یه سری جوراب دیگه هم هست همین مدلی که دوست داشتم. 


گفتم میشه اونا رو ببینم؟ 

گفت بله. 

گفتم کجاییه؟ 

گفت خانم اینا کار تهرانه. 


توی دلم خدا رو شکر کردم که ایرانین. 

بعد خوشگلترینش رو انتخاب کردم.


یه جوراب نوزادی سفید با یه خرگوش خوشگل روی پاش!


خونه مامان اینا که رسیدیم شروع کردم برای خواهرکوچیکم تعریف کردن که بله دفعه قبل جوراب چینی نخریدم، این دفعه یه خوشگل ایرانی نصیبم شد...


خواهرم همین طور که داشت جوراب رو می دید گفت: مغازه دار بهت گفت ایرانیه؟

گفتم آره خب.

خندید و گفت دختر اینجا که نوشته :

made in china!


تا خودم ندیدم باورم نشد :(


توی دلم گذاشتم به حساب اشتباه فروشنده. 


هر چند آقای همسر اعتقاد داشت که ایشون دروغ تحویل بنده دادند. و بخاطر فروختن یک جوراب خارجی چند هزار تومانی علاوه بر اینکه به تولید ملی ضربه زدند، مال حرام رو هم وارد زندگیشون کردن:((



تولید ملی


نظرات  (۲)

خیلی متن تکون دهنده ای بود 
پاسخ:
بله متاسفانه!
اما طرف خوب ماجرا هم شاید این باشه که خیلی از فروشنده ها متوجه شدن که مردم دنبال جنس ایرانی هستند.
زیبا بود ...نظر به وبلاگ من ىادت نره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی